niedziela, 29 kwietnia 2012

Ryba zapiekana z musem ziemniaczanym


Potrzebny czas: 60 minut
Moja ocena: 3


Składniki (dla 6 osób):
- 1 kg filety z białej ryby
- 400 g ugotowanych i utartych ziemniaków
- 10 pieczarek
- 1 cebula
- ¼ kostki masła
- 1 szklanka śmietany
- ½ szklanki tartego parmezanu
- ¼ szklanka oliwy
- 1 szklanka białego wytrawnego wina
- 1 cytryny
- 2 łyżki natki pietruszki
- szczypta gałki muszkatołowej
- sól, pieprz

Przygotowanie:
Cebulę i pieczarki pokrojone w plastry zalać wrzącą marynatą z oliwy, natki pietruszki, wina i soku z cytryny. Zagotować. Ryby ułożyć w brytfance i zalać wrzącą marynatą. Podpiec przez 5 minut w temperaturze 200C, odcedzić. Ziemniaki utrzeć z masłem i śmietaną, doprawić solą, pieprzem i gałką muszkatołową. Przekładać warstwami, zaczynając i kończąc ziemniakami. Posypać tartym parmezanem, zapiekać w temperaturze 170C przez 30 minut.

Kilka dodatkowych słów:
Przepis pochodzi z książki "Smak podróży".
Zarówno pieczarki, cebula jak i ryba wyszły zbyt kwaśne - dlatego warto uważać na ilość soku cytrynowego. Ponadto cebula była trochę za twarda, może byłoby lepiej gdyby ją wcześniej trochę podsmażyć.

5 komentarzy:

  1. nie jadłam nigdy jeszcze rybnej zapiekanki.
    aż trudno w to uwierzyć, prawda?

    OdpowiedzUsuń
  2. zapiekana ryba, smacznie na pewno i dla mnie też nowość, choć mieszkam nad morzem jak karmelek:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetnie napisane. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Faktycznie jest to bardzo popularne danie i jak dla mnie ryba jest na tyle fajna, gdyż można ją bez problemu łączyć z innymi smakami. Ja także niedawno miałam okazję wykonać przepis https://mowisalmon.pl/przepisy/faszerowane-awokado-z-wedzonym-lososiem-truskawkami-i-feta/ i osobiście przepadam za wędzonym łososiem.

    OdpowiedzUsuń