piątek, 27 kwietnia 2012

Tuńczykowe krokiety


Potrzebny czas: 30 minut
Moja ocena: 4-

Składniki (na około 20 krokiecików):
- 400 g tuńczyka z puszki
- 1/2 szklanki mąki
- 1/2 litra mleka
- 3 jaja
- 1 szklanka bułki tartej
- 3 łyżki siekanego koperku
- 1 łyżeczka tartej gałki muszkatołowej
- sól, pieprz
- olej do smażenia

Przygotowanie:
Połowę mleka wymieszać z mąką. Drugą połowę podgrzewać powoli, ciągle mieszając dodawać mleko z mąką. Gdy mocno zgęstnieje wymieszać mikserem, po ostudzeniu dodać surowe jaja. Doprawić solą, pieprzem i gałką muszkatołową.
Delikatnie wymieszać z tuńczykiem i koperkiem. Łyżką formować krokiety, obtoczyć w bułce tartej i smażyć na głębokim oleju na złoty kolor.

Kilka dodatkowych słów:
Przepis pochodzi z książki "Smak podróży".
Trudno mi było uformować krokieciki - a w sumie to bardziej kotleciki - ponieważ masa była rzadka i nie chciała się kleić. Musiałam dodać sporą porcję bułki tartej, żeby cokolwiek uformować. Jednak trud się opłacił bo krokieciki miały dla mnie nowy, ciekawy smak, którego wcześniej nie znałam. Krokieciki dobrze smakują również na zimno.
Do krokiecików przygotowałam sałatę lodową z pomidorem polaną dressingiem:
- 1 łyżka musztardy dijon
- 1 łyżeczka cukru
- 1 starty ząbek czosnku
- oliwa z oliwek
- ocet winny
Bardzo lubię ten dressing i polecam go do różnych sałat.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz