wtorek, 10 stycznia 2012

Energetyzująca kasza jaglana


Potrzebny czas: 30 minut
Moja ocena dania: 4

Składniki (dla 2 osób):
- 2 filiżanki kaszy jaglanej
- 4 łyżki płatków owsianych
- 1 l wody
- 200 ml mleka
- suszona żurawina
- kilka migdałów
- po szczypcie mielonego imbiru, kurkumy, cynamonu, soli
- łyżka miodu lub brązowego cukru

Przygotowanie:
Pokrojone w ćwiartki migdały oraz owoc żurawiny moczymy w mleku.
Do wrzącej wody wsypujemy kaszę jaglaną i gotujemy około 20 min. Następnie dodajemy płatki owsiane i mieszamy - gotujemy kolejne 5 minut.
Wlewamy mleko z migdałami i żurawiną. Dodajemy imbir, kurkumę, cynamon, sól i miód. Wszystko dokładnie mieszamy. Gotujemy potrawę przez jeszcze około 5-10 minut.
Wlewamy do miseczek i podajemy na ciepło.

Kilka dodatkowych słów:
Przepis znalazłam na jakiejś stronie internetowej, ale zapomniałam zapisać adresu. Jednak pozwoliłam sobie na drobne modyfikacje tego przepisu - m.in. dodanie żurawiny zamiast suszonej wiśni.
Smak tej potrawy przypomina mi trochę dzieciństwo, kiedy to moja babcia zwykła mi gotować zupy mleczne. Myślę, że można śmiało zrezygnować tutaj z mleka i dodać zamiast niego np. sok jabłkowy - wówczas potrawa nie będzie smakowała jak zupa mleczna - jeżeli ktoś jej nie lubi. :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz