niedziela, 15 stycznia 2012

Brązowy ryż z jabłkami i żurawiną


Potrzebny czas: 40 minut
Moja ocena dania: 4+

Składniki (dla 2 osób):
- 2 filiżanki ryżu brązowego pełnoziarnistego
- 200 ml soku jabłkowego
- 600 ml wody
- 1 duże jabłko
- garść suszonej żurawiny
- 1 łyżka cukru trzcinowego
- anyżek
- szczypta soli
- 2 łyżki jogurtu naturalnego

Przygotowanie:
Dodaj ryż do zimnej wody i gotuj około 40 minut.
W drugim garnku podgrzej sok jabłkowy, dodaj drobno pokrojone jabłka i krótko podgotuj. Dołóż żurawinę, cukier i anyżek.
Zdejmij ugotowany ryż z ognia i dodaj do garnka z jabłkami. Przypraw szczyptą soli i wszystko dobrze wymieszaj.
Nałóż na talerz, dodaj na wierzch jogurt. Dodatkowo możesz posypać kakao i prażonymi orzechami jeśli lubisz.

Kilka dodatkowych słów:
Przepis pochodzi z książki "Gotowanie według Pięciu Przemian" B.Temelie, B.Trebuth. W przepisie zmieniłam rodzynki na żurawinę. Nadaje ona takiego dodatkowego, nieco miętowego aromatu. Ważne jest aby był to ryż pełnoziarnisty a nie zwykły, ponieważ nie jest taki suchy. A poza tym jest o wiele zdrowszy. :)

2 komentarze:

  1. Chciałabym, żeby ktoś zrobił dla mnie takie pyszne śniadanie:) rozmarzyłam się...

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja też lubię jak ktoś mi przygotowuje jedzenie. Wtedy zawsze smakuje lepiej. :)

    OdpowiedzUsuń