wtorek, 10 stycznia 2012

Szpinak z czerwoną soczewicą


Potrzebny czas: 40 min
Moja ocena dania: 4+

Składniki (dla 2-3 osób):
- 300 g szpinaku
- 1 cebula
- 2 ząbki czosnku
- 2 łyżki oleju
- 150 g czerwonej soczewicy
- 500 ml bulionu warzywnego
- 200 g kukurydzy z puszki
- sól
- mielone chili
- ½ pęczka kolendry
- 2 dymki ze szczypiorkiem
- 100 g jogurtu lub kwaśnej śmietany

Przygotowanie:
Szpinak przebrać, opłukać i grubo posiekać. Cebulę oraz czosnek obrać i drobno posiekać.
W garnku lub woku rozgrzać olej i podsmażyć cebulę oraz czosnek. Dodać soczewicę i dokładnie wymieszać. Wlać bulion, nakryć garnek pokrywką i gotować na małym ogniu ok. 15 min, do czasu aż soczewica będzie prawie miękka.
Kukurydzę odcedzić i razem ze szpinakiem domieszać do soczewicy. Całość doprawić solą i chili. Dusić pod przykryciem kilka minut, żeby szpinak zwiotczał.
W tym czasie opłukać kolendrę, otrzepać ją, oberwać listki i drobno posiekać. Dymkę umyć i pokroić w drobne krążki.
Do soczewicy dodać kolendrę, dymkę ze szczypiorem oraz jogurt. Od razu podawać na stół.
Podawać z ryżem lub ziemniakami.

Kilka dodatkowych słów:
Niestety nie miałam tyle szpinaku i dodałam tylko 120 g. - jednak mimo to wyszło bardzo smacznie. Zamiast świeżej kolendry użyłam kolendry w ziarenkach, którą wcześniej zgniotłam. Do dania dodałam kaszę pęczak, z którą wszystko świetnie się skomponowało. Polecam to danie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz