wtorek, 24 stycznia 2012

Wieprzowina z serem camembert

Wieprzowina z serem camembert

Potrzebny czas: 25 minut
Moja ocena dania: 5

Składniki (dla 2 osób):
- 300 g polędwicy wołowej
- 200 g gęstej śmietany 30%
- 1 opakowanie sera camembert (120 g)
- 50 ml białego wytrawnego wina
- 1,5 łyżeczki musztardy Dijon
- 1 łyżka posiekanych ziół (majeranek, szałwia, tymianek)
- sól, pieprz
- 2 łyżki oliwy
- 2 łyżki masła
- pietruszka do dekoracji

Przygotowanie:
Camembert obieramy ze skórki i kroimy w paski.
Polędwicę kroimy na 2 cm plasterki. Doprawiamy solą i pieprzem z dwóch stron.
Na patelni rozgrzewamy masło i oliwę, kładziemy polędwicę. Podsmażamy z obu stron po około 3 minuty z każdej. Następnie mięso odkładamy na talerz.
Z patelni usuwamy pozostałości mięsa i nadmiar tłuszczu. Wlewamy wino i doprowadzamy do wrzenia. Dodajemy ser, śmietanę i musztardę. Wszystko dokładnie mieszamy żeby utworzyło jednolitą masę. Gotujemy około 5 minut. Dodajemy zioła i mięso. Jeszcze chwilę gotujemy i nakładamy na talerze. Można posypać posiekaną pietruszką.

Kilka dodatkowych słów:
Przepis pochodzi z bloga www.feeria.blox.pl Wspaniałe danie, do którego ugotowałam moje ulubione ziemniaki. Cóż więcej mogę dodać, po prostu pycha!
Jedyne co mi jeszcze przyszło do głowy to to, że mój sos wyszedł rzadszy niż ten z przepisu - a to wszystko dlatego, że nie mogłam znaleźć gęstej śmietany. Ale mimo wszystko uważam to za plus, bo ziemniaki mogły sobie w nim pływać i nie były suche.

2 komentarze:

  1. Piekne zdjecie, bardzo zachecajace. Danie moze nie dla liczacych kalorie, ale w koncu raz na jakis czas odrobina rozpusty jeszcze nikomu nie zaszkodzila.

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzięki :) Polecam, są naprawdę pyszne! :)

    OdpowiedzUsuń