piątek, 9 marca 2012

Ragu z soczewicą i groszkiem


Potrzebny czas: 30 minut
Moja ocena dania: 5

Składniki (dla 2 osób):
- 250 mielonego mięsa
- 1 cebula
- 2 ząbki czosnku
- 100 g zielonej soczewicy
- 100 g zielonego groszku
- 1 puszka pomidorów
- 125 ml wody
- sól, pieprz
- 1 łyżeczka słodkiej papryki
- 50 g sera Cheddar
- 2 łyżki oliwy z oliwek

Przygotowanie:
W garnku rozgrzej oliwę i usmaż mięso mielone przyprawione solą i pieprzem. Podsmaż mięso z każdej strony.
Na drugiej patelni usmaż pokrojoną w kostkę cebulę i czosnek, aż się zeszklą i dodaj do mięsa. Następnie dodaj soczewicę, pomidory i zalej wodą. Gotuj około 20 minut mieszając od czasu do czasu. Na koniec dodaj zielony groszek i jeszcze chwilę podgotuj.
Przed podaniem posyp serem.

Kilka dodatkowych słów:
Przepis pochodzi z bloga fantazjemagdyk.blogspot.com
Ja użyłam mięsa mielonego z indyka, ale można użyć innego.
Jeżeli chodzi o zielony groszek - ja dodałam z puszki. Jeżeli natomiast wolicie mrożony należy go dodać 10 minut przed końcem gotowania.
Do potrawy warto dodać sherry lub wytrawne białe wino (ok 50 ml), którego akurat nie dodałam. Ale mimo to smakowało wyśmienicie. Polecam!

2 komentarze:

  1. Wygląda niebiańsko! też bym zrobiła z białym mięsem. Ale mam na to ochotę :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Proste, a jednocześnie smaczne. Lubię takie połączenie, muszę zrobić sobie takie ragu na obiad. ;)

    OdpowiedzUsuń