sobota, 31 marca 2012

Zupa maślankowa


Potrzebny czas: 45 minut
Moja ocena: 4

Składniki (dla 2 osób):
- 0,5L maślanki
- 200 ml śmietany
- 400 ml wody
- 6 ziemniaków (700-750 g)
- 2 łyżki mąki
- 1 kostka jarzynowa
- natka pietruszki (lub koperek)
- sól, pieprz
- 2 jajka

Przygotowanie:
Ziemniaki kroimy w kostkę i gotujemy w wodzie z dodatkiem kostki warzywnej. Po ugotowaniu odkładamy część ziemniaków a resztę miksujemy blenderem. Jak ziemniaki będą miękkie to część (niewielką) odkładamy - tyle ile będziemy chcieli mieć na talerzach. Resztę w tej wodzie co się gotowały miksujemy blenderem. Dodajemy mąkę i śmietanę i znów miksujemy. Dodajemy maślankę i gotujemy na małym ogniu przez 15 minuto od czasu do czasu mieszając. Doprawiamy solą i pieprzem do smaku. Nakładamy na talerze i dodajemy odłożone wcześniej ziemniaki. Posypujemy posiekaną natką pietruszki i dodajemy przekrojone na pół jajko.

Kilka dodatkowych słów:
Przepis znalazłam na stronie chleby.info
Przyznam szczerze, że to dość eksperymentalny przepis i na początku bałam się trochę do tego zabrać. Ale podjęłam ryzyko i muszę przyznać, że zupa wyszła całkiem ciekawa w smaku. Warto wypróbować tak dla odmiany. :)

5 komentarzy:

  1. o nie znałam, brzmi ciekawie:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Liffko! A to zbieg okoliczności - u mnie też zupa, ale na kwaśnym mleku! Trochę inna - ciekawa jestem czy znasz?
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie znam, ale chętnie wypróbuję :) Już zaglądam po przepis do Ciebie. Pozdrawiam :)

      Usuń
  3. Bardzo się cieszę, że wróciłaś do "tradycyjnego" szablonu - te dynamiczne jakoś odmawiają ze mną współpracy... Zupa ciekawa, kocham pieczone ziemniaki z maślanką więc to połączenie mogłoby trafić w moje gusta :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi również tamtem szablon przysparzał wielu problemów :) Dobry pomysł z tymi pieczonymi ziemniaczkami - też je uwielbiam :)

      Usuń