wtorek, 27 listopada 2012

Kociołek pekiński


Potrzebny czas: 60 minut
Moja ocena: 4-

Składniki (dla 4 osób):
- 3 cebule
- 2 ząbki czosnku
- 800 g ziemniaków
- 1 łyżka oleju
- 500 g mięsa mielonego
- 200 ml gorącej wody
- 800 g pomidorów w zalewie
- 1 kg kapusty pekińskiej
- pół pęczka szczypiorku
- zioła prowansalskie
- sól, pieprz

Przygotowanie:
Cebulę i czosnek obrać, pokroić w kosteczkę. Ziemniaki obrać, opłukać i osuszyć. Następnie pokroić w kostkę wielkości 1,5 cm. 
W sporym garnku rozgrzać olej, dodać cebulę z czosnkiem oraz ziemniaki, podsmażyć, mieszając.
Do warzyw dodać mięso, smażyć kilka minut, ewentualne grudki rozgnieść widelcem. Przyprawić do smaku solą i pieprzem.
Do warzyw z mięsem dodać gorącą wodę, doprowadzić do wrzenia nie przerywając mieszania. Zmniejszyć ogień i gotować jeszcze przez 5 minut. Dodać pomidory z zalewą i ponownie doprowadzić do wrzenia.
Kapustę pekińską oczyścić, pokroić w ćwiartki, usunąć głąb. Liście opłukać, osuszyć i pokroić w cienkie paseczki. Dodać do warzyw z mięsem i wymieszać, Całość zagotować i dusić pod przykryciem około 10 minut, od czasu do czasu mieszając.
Szczypiorek opłukać, osuszyć i drobno pokroić. Potrawę ponownie przyprawić do smaku. Przed podaniem posypać szczypiorkiem.

Kilka dodatkowych słów:
Przepis pochodzi z książki "Szybko i łatwo od A do Z".
Przygotowując ten przepis należy mieć spory garnek, żeby można było wszystko wygodnie wymieszać.
Ja niestety nie miałam takiego garnka, dlatego mięso usmażyłam na oddzielnej patelni i dopiero potem dodałam do ziemniaków. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz