poniedziałek, 21 maja 2012

Jajka w koszulkach na szpinaku


Potrzebny czas: 30 minut
Moja ocena: 5

Składniki (dla 2 osób):
- 4 jajka
- 4 plasterki szynki długodojrzewającej (np. hiszpańskiej Serrano lub włoskiej Parmeńskiej)
- kilka pomidorków koktajlowych
- garść czarnych oliwek
- 2 garście szpianku
- 1 łyżka oliwy
- 1 łyżka octu balsamicznego
- sól, pieprz

Przygotowanie:
W dużym garnku zagotować wodę z dodatkiem soli.
Szpinak dokładnie umyć i pokroić w paski. Pomidorki umyć i przekroić na pół. Oliwki pokroić w plasterki. Wszystko razem wymieszać. Polać wymieszaną oliwą z octem, doprawioną solą i pieprzem.
Szynkę podmażyć z obu stron na suchej patelni. Wszystko układamy na talerzu
Woda już z pewnością się gotuje - dlatego czas na przygotowanie jajek w koszulkach.
Trzymamy jajko nisko nad garnkiem i rozbijamy np. nożem. Jajko wpada do wody a my zagarniamy łyżką wodę na jajko. Następnie to samo robimy z kolejnymi jajkami. Jajko gotujemy około 4-5 minut - w zależności od tego jakie żółtko chcemy uzyskać. Jajka kładziemy na sałatkę i nacinamy aby żółto wypłynęło.

Kilka dodatkowych słów:
Inspirację na przepis znalazłam na blogu facetikuchnia.wordpress.com
Jeżeli chcemy ugotować większą ilość jajek to potrzeba na to dużego garnka. U mnie niestety zmieściły się tylko 2 na raz - bałam się, że mi się posklejają. Jajko jest bardzo dobre w smaku ponieważ biało jest ścięte a żółtko płynne - czego niestety nie udaje mi się uzyskać w jajku na miękko. Jeśli chcę płynne żółtko to i białko się trochę rusza. Natomiast jajka w koszulkach to świetne rozwiązanie tego problemu. :) 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz