niedziela, 27 maja 2012

Łosoś z orzechowym pesto na szpinaku


Potrzebny czas: 50 minut
Moja ocena: 5

Składniki (dla 2 osób):
- 2 filety z łososia
- pomarańcza
- czerwona cebula
- liście szpinaku
- pesto:
  - 1 łyżka octu  z białego wina
  - 3 łyżki oliwy z oliwek
  - garść orzechów nerkowca lub pinii
  - 1 łyżeczka miodu
  - sól, pieprz
- marynata do łososia:
  - 1 łyżka soku z cytryny
  - 2 łyżki oliwy
  - 1 ząbek czosnku
  - garść listków świeżej szałwii lub rozmarynu
  - sól, pieprz

Przygotowanie:
Przygotować marynatę - wymieszać ze sobą sok z cytryny, oliwę, przeciśnięty przez praskę ząbek czosnku i doprawić solą i pieprzem. Łososia natrzeć posiekanymi listkami szałwii i zalać marynatą.Odstawić na 30 minut. 
W tym czasie dokładnie umyć i obsuszyć liście szpinaku. Pomarańcze pokroić w krążki o grubości około 0,5 cm. Cebulę pokroić w cienkie piórka. 
Przygotować pesto - zblendować ze sobą wszystkie składniki - aż do uzyskania w miarę jednolitej konsystencji. 
Wyjąć łososia z marynaty i ułożyć na patelni do grillowania. Piec z każdej strony po kilka minut.
Na talerzu układamy surowe liście szpinaku, na to pesto, krążki pomarańczy, czerwoną cebulę oraz łososia. 
Smacznego!

Kilka dodatkowych słów:
Przepis pochodzi od mojej koleżanki, która mnie ostatnio bardzo zaciekawiła opowiadając o łososiu. Udało mi się dostać od niej przepis i oto tak się prezentuje. :) Muszę powiedzieć, że danie wygląda i smakuje wykwintne. Jedząc je czułam się tak, jakbym znalazła się w restauracji. :) Polecam na szczególne okazje.

6 komentarzy:

  1. Stwierdzam po zdjęciu, że musi to być coś apetycznego :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, zdecydowanie apetyczne! Polecam do przetestowania :)

      Usuń
  2. Niesamowite zdjęcie! Jestem oczarowana. ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. super przepis, jedyne co to łosoś mógłby być nieco szerszy:) w końcu o niego tu chodzi:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To fakt - łosoś mógłby być większy :) jednak tylko taki mi został w lodówce, więc musiałam go wykorzystać.

      Usuń
  4. wygląda naprawdę wspaniale:)

    OdpowiedzUsuń