środa, 16 maja 2012

Manna z kremem pomarańczowym


Potrzebny czas: 20 minut
Moja ocena: 4+

Składniki: (dla 2 osób):
- 3 jajka
- 100 ml soku z pomarańczy
- 20 ml soku z cytryny
- 70 g miękkiego masła
- 1/3 szklanki cukru
- szczypta soli
- starta skórka z całej pomarańczy
- 400 ml mleka
- 8 łyżek manny

Przygotowanie:
W misce wymieszać trzepaczką jajka, sok pomarańczowy i cytrynowy, masło, cukier, sól oraz skórkę pomarańczową. Miskę położyć na garnku z gotującą się wodą i mieszać przez cały czas, aż krem stanie się gładki i lekko zgęstnieje. Możemy też zagotować w zwykłym garnku ale wówczas należy pilnować żeby jajko się nie ścięło i nie powstała jajecznica. Dlatego należy trzymać garnek na małym ogniu przez około 2 minut - i nie doprowadzić do wrzenia - maksymalna temperatura to 80C.
Mleko wlać do drugiego garnka i podgrzać. Mannę wymieszać z 200 ml wody i wlać do garnka z mlekiem. Cały czas mieszając gotować około 5 minut. Po tym czasie zdjąć z ognia i stopniowo dodawać krem pomarańczowy cały czas mieszając. Gotowe!

Kilka dodatkowych słów:
Przepis na krem pomarańczowy czyli orange curd znalazłam na blogu czympachniezakow.blox.pl 
Na początku manna bardzo mi smakowała - przypomniał mi się smak dzieciństwa. Jednak po zjedzeniu całej miseczki czułam się nieco zasłodzona. Dlatego lepiej podawać w mniejszych ilościach lub dodać mniejszą ilość cukru przy przygotowywaniu kremu.


3 komentarze:

  1. całe wieki nie jadłam kaszki manny! cudownie podana. zwykła, a jaki niezwykły jej nadałaś wymiar.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak, wydaje mi się, że dodanie do manny orange curd czyni ją bardziej wyjątkową :)

      Usuń