środa, 16 maja 2012

Wątróbka z boczkiem i smażoną cebulką


Potrzebny czas: 40 minut
Moja ocena: 5

Składniki (dla 2-3 osób):
- 4 plastry boczku
- 1 łyżeczka oliwy
- 1 czerwona cebula pokrojona w półplasterki
- 500 g wątróbki
- 2 łyżki octu balsamicznego
- 2 łyżki wody
- 1 łyżka natki pietruszki

Przygotowanie:
Podsmaż boczek na oliwie, aż będzie chrupiący. Przełóż plasterki na kawałek papierowego ręcznika , żeby je osuszyć i szczelnie ale luźno owiń w folię aluminiową.
Podsmaż cebulę na tej samej patelni - na tłuszczu wytopionym z boczku - aż zmięknie a potem ściemnieje i przełóż do miski.
Obsmaż wątróbkę z każdej strony. 
Rozłóż wątróbkę na talerze. Wlej ocet i wodę na gorącą patelnię i odparuj, żeby zrobił się z nich gęsty sos do konsystencji syropu.
Polej wątróbkę sosem i nałóż na nią cebulkę. Pokrusz plasterki boczku na mięso i posyp posiekaną natką. 

Kilka dodatkowych słów:
Uwielbiam wątróbkę - a taki sposób jej serwowania jest chyba moim ulubionym. Po prostu pycha! A do tego przygotowana przez mojego Ukochanego, więc smakuje jeszcze bardziej. :) 


6 komentarzy:

  1. mmm wyglada pysznie!!!!!
    P.S. Cudny talerzyk :)

    OdpowiedzUsuń
  2. wątróbka, TAK !!

    Pozdrawiamy Tapedna

    OdpowiedzUsuń
  3. Swietna! Dopiero niedawno polubilam watrobke, ale jestem pewna, ze ten wariant przypadlby mi do gustu.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ale smacznie wygląda, połączenie jak najbardziej u mnie na tak! Świetny blog i zdjęcia. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń