czwartek, 17 maja 2012

Zupa marchewkowo-pomarańczowa


Potrzebny czas: 30 minut
Moja ocena: 5

Składniki (dla 2 osób):
- 6 marchewek
- świeży imbir - około 5 cm
- 1 L bulionu warzywnego
- 150 ml świeżego soku z pomarańczy
- skórka otarta z połowy pomarańczy
- 1 cebula
- 1 łyżka kuminu
- 1 łyżka kolendry
- oliwa z oliwek
- sól, pieprz
- pęczek świeżej kolendry (u mnie niestety się już skończyła dlatego wykorzystałam bazylię)

Przygotowanie:
Cebulę pokroić w kostkę i zeszklić na oliwie. Dodać pokrojone w kostkę marchewki oraz imbir a także kumin i kolendrę (w proszku). Dusimy około 5 minut i zalewamy bulionem. Dodajemy skórkę pomarańczową i gotujemy aż warzywa będą miękkie - około 20 minut. Następnie całość blendujemy i pod koniec dodajemy sok z pomarańczy. Doprawiamy do smaku solą i pieprzem.
Świeżą kolendrę miksujemy z 3 łyżkami oliwy i polewamy nią zupę.

Kilka dodatkowych słów:
Przepis pochodzi z bloga gotujebolubi.blox.pl
Wspaniały przepis! :) Tak jak kiedyś nie lubiłam zupy marchewkowej to teraz jestem nią zauroczona. Pierwszy doskonały przepis już zamieszczałam na blogu - możecie go znaleźć tutaj - a teraz dodaję drugi, równie smaczny. Polecam!
Niestety nie miałam kolendry dlatego użyłam bazylii - ale jestem w 100% pewna, że z kolendrą jest o niebo lepsze. Uwielbiam kolendrę - jest to jedno z moich ulubionych ziół.
 

2 komentarze:

  1. Świetny kolor - prezentuje się smakowicie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A smakuje jeszcze lepiej niż wygląda :) jestem pod absolutnym wrażeniem tej zupy :)

      Usuń