sobota, 27 października 2012

Kurczak w ostrej marynacie


Potrzebny czas: 40 minut + kilka godzin na marynowanie
Moja ocena: 3+

Składniki (dla 2 osób):
- podwójna pierś z kurczaka
- 1 papryczka chilli
- kawałek świeżego imbiru
- 1/2 czerwonej cebuli
- garść świeżych listków szałwii
- sól
- oliwa z oliwek
- kawałek żółtego sera

Przygotowanie:
Piersi z kurczaka włożyć w foliową torebkę i rozbić tłuczkiem. 
Przygotować marynatę. Papryczkę oraz cebulę pokroić w kostkę, imbir zetrzeć na tarce, szałwię drobno posiekać. Wszystko razem wymieszać, dolać oliwę, tak aby przykryła całość i zblendować. Posmarować marynatą kurczaka i odstawić na kilka godzin do lodówki.
Piekarnik rozgrzać do 180 C. Każdą pierś rozłożyć na folii aluminiowej, położyć na niej kawałek żółtego sera i złożyć na pół. Zawinąć kurczaka folią. Piec w piekarniku około 20 minut.

Kilka dodatkowych słów:
Kurczaka podałam z pieczonymi talarkami z ziemniaków oraz gotowanym na parze kalafiorem.
Ziemniaki posmarowałam odrobiną startego czosnku, posypałam solą oraz posiekanym rozmarynem. Na wierzch płożyłam kawałki masła. Całość piekłam pod przykryciem w piekarniku około 40 minut. Jednak mimo długiego czasu ziemniaki wyszły trochę twarde. Dlatego w razie potrzeby należy przedłużyć czas pieczenia.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz