środa, 1 lutego 2012

Crumble owsiankowe z jabłkami


Potrzebny czas: 60 minut
Moja ocena: 4+

Składniki (na 8 kokilek):
- 3 duże jabłka
- garść rodzynek
- cynamon
- sok z cytryny
- 4 łyżki cukru do osłodzenia jabłek (lub wg uznania)
- odrobina aromatu rumowego
- 70 g płatków owsianych
- 50 g mąki
- 50 g masła
- 40 g cukru trzcinowego

Przygotowanie:
Mus:
Rodzynki zalewamy gorącą wodą z dodatkiem aromatu rumowego i moczymy.
W tym czasie jabłka obieramy i kroimy w plasterki. Wrzucamy do garnka, skrapiamy sokiem z cytryny, dodajemy cukier i odrobinę wody. Prażymy jabłka aż utworzy się mus. Dodajemy rodzynki i cynamon.

Kruszonka:
Schłodzone masło kroimy na małe kawałki. Dodajemy płatki i mąkę. Wszystko razem łączymy, rozgniatając masło palcami. Dodajemy cukier i rozdrabniamy całość na jak najmniejsze grudki.

Mus nakładamy do kokilek, posypujemy kruszonką i wkładamy do rozgrzanego piekarnika (180 stopni) na około 25 minut.

Kilka dodatkowych słów:
Przepis zainspirowany wpisem na blogu stopithere.blogspot.com Moja kruszonka wyszła bardzo słodka, dlatego należy uważać z ilością cukru. W przepisie zmiejszyłam ją z 50 na 40 g. Przygotowałam ją na dzisiejsze śniadanie, jednak wydaje mi się, że nadaje się bardziej na poobiedni deser. :)

5 komentarzy:

  1. Wariacje na temat crumble to chyba moje ulubione zimowe desery. Do tego kulka dobrych waniliowych lodow - i jestem w niebie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Właśnie! :) zostało mi jeszcze kilka porcji na dzisiejszy wieczorny deser, więc dodam do nich lody :) Już się nie mogę doczekać!

    OdpowiedzUsuń
  3. Pyyyszne, idealny deser na zimę:)

    OdpowiedzUsuń
  4. owsiana to moja ullubiona :)

    OdpowiedzUsuń
  5. owsiankowe.. już je lubię!

    OdpowiedzUsuń