środa, 1 lutego 2012

Risotto z pieczarkami


Potrzebny czas: 60 minut
Moja ocena dania: 5

Składniki (dla 2 osób):
- 2 filiżanki ryżu okrągłoziarnistego
- 400 g pieczarek
- 2 łyżki masła
- 1 łyżka oleju
- 1 duża cebula
- 2 ząbki czosnku
- niecały litr bulionu warzywnego
- 2 łyżki jogurtu naturalnego
- parmezan
- pieprz
- natka pietruszki

Przygotowanie:
Pieczarki pokroić w plasterki i dusić na rozgrzanym maśle (1 łyżka) i oleju.
W garnku rozgrzewamy 1 łyżkę masła i dodajemy pokrojony w plasterki czosnek oraz posiekaną w kostkę cebulę. Kiedy się zeszklą dodać ryż i chwilę podsmażyć - aż ziarna wchłoną masło. Następnie dodajemy bulion i gotujemy około 30 minut. Kiedy ryż będzie miękki (ale nie rozgotowany) dodajemy jogurt oraz pieczarki. Jeszcze chwilę dusimy. Przyprawiamy do smaku pieprzem.
Na talerzu posypujemy startym parmezanem i natką pietruszki.

Kilka dodatkowych słów:
Inspiracja dzisiejszego dania pochodzi z bloga przezszybe.blox.pl
Niewiele mogę dodać o samym procesie gotowania, ponieważ w nim dziś nie uczestniczyłam - obiad przygotował mój narzeczony. :) Jedyne co mogę dodać to to, że polecam ryż brązowy pełnoziarnisty do tego dania. Pod koniec gotowania można także dodać trochę tartego parmezanu, tak aby się rozpuścił. Smakuje wtedy znakomicie! :) Ja używam polskiego odpowiednika parmezanu sera długodojrzewającego Rubin.

1 komentarz:

  1. Uwielbiam risotto w kazdej mozliwej odslonie, a wersja z pieczarkami jest ulubiona wersja mojego Mezczyzny. Pysznie wyglada na tym eleganckim talerzyku!

    OdpowiedzUsuń