piątek, 17 lutego 2012

Soczewica z rzepą i awokado


Potrzebny czas: 15 minut
Moja ocena dania: 1

Składniki (dla 2 osób):
- kawałek świeżego imbiru
- ok 400 ml wody
- 1,5 filiżanki czerwonej soczewicy
- wakame lub hijiki (wodorosty morskie)
- awokado
- rzepa
- słodka papryka
- kurkuma
- sól, pieprz
- kilka kropel cytryny
- olej sezamowy

Przygotowanie:
Posiekaj imbir i włóż do garnka, dodaj zimną wodę, soczewicę, kawałek wakame lub trochę hijiki. Gotuj do miękkości soczewicy. Dopraw solą, sokiem z cytryny i odrobiną kurkumy.
Jednocześnie:
Na talerzu rozłóż po 1/2 awokado na osobę, przypraw pieprzem, odrobiną soli, sokiem z cytryny, szczyptą słodkiej papryki i kropelką oleju sezamowego.
Obok awokado na 1/3 talerza nałóż startą rzepę, a na ostatnią wolną 1/3 soczewicę.

Kilka dodatkowych słów:
Przepis pochodzi z książki "Gotowanie według Pięciu Przemian". Niestety nie smakowało mi to danie, mimo iż lubię soczewicę. Jednak nie dałam rady zjeść jej całej. Soczewica jest dla mnie o wiele lepsza jako dodatek do większego dania, nie zaś gdy występuje solo.
Zamiast rzepy można użyć rzodkiewki - i wydaje mi się, że to byłoby zdecydowanie lepsze połączenie. Natomiast awokado proponowałabym wcześniej obrać i pokroić - aby nie trzeba się było męczyć podczas jedzenia.

2 komentarze: