środa, 29 lutego 2012

Pomarańczowa manna na śniadanie


Potrzebny czas: 15 minut
Moja ocena: 4

Składniki (dla 2 osób):
- 500 ml mleka
- 1 pomarańcza
- 5 płaskich łyżek kaszy manny
- kilka suszonych moreli
- 1 łyżka cukru
- 1 łyżeczka ekstraktu z wanilii

Przygotowanie:
Wyciskamy sok z pomarańczy i mieszamy z mlekiem. Całość wlewamy do garnka i gotujemy. Dodajemy cukier, ekstrakt z wanilii i doprowadzamy do wrzenia. Powoli wsypujemy kaszę mannę ciągle mieszając. Gotujemy około 5 minut co jakiś czas mieszając. Na koniec dodajemy pokrojone morele i odrobinę startej skórki pomarańczy.

Kilka dodatkowych słów:
Przepis pochodzi ze strony kuchniawformie.pl
Uważam, że to bardzo ciekawy i dobry przepis. :) Jednyne z czego bym zrezygnowała to skórka pomarańczy, ponieważ wprowadziła gorzkawy posmak.

6 komentarzy:

  1. Manna to nasze stałe weekendowe śniadanie - najczęściej z wiśniami domowymi lub z sokiem, ostatnio a la szarlotka. Twoja wersja do szybkiego przetestowania:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też lubię mannę szarlotkową :) jest pyszna. Muszę jeszcze spróbować z wiśniami. A tą polecam jak najbardziej :)

      Usuń
  2. Ostatnio jakoś coraz częściej tu zaglądam i coraz więcej mi się podoba. A ten pomysł na śniadanie jest super :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Już nie pamiętam kiedy jadłam kaszę manną... Twój pomysł bardzo kuszący;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeszcze do niedawna też prawie zapomniałam o tym jak smakuje manna. A teraz próbuję jej z różnymi dodatkami. I każda jest zupełnie inna - wyjątkowa. Moja ulubiona to z wiórkami kokosowymi. :)

      Usuń