środa, 29 lutego 2012

Kurczak po azjatycku


Potrzebny czas: 30 minut
Moja ocena dania: 5

Składniki (dla 2 osób):
- podwójna pierś z kurczaka
- 1 czerwona papryka
- 1 zielona papryka
- 2 ząbki czosnku
- kawałek świeżego imbiru (około 1 łyżeczka)
- 1 papryczka chilli
- 2 łyżki mąki (ja użyłam pszennej)
- 2 łyżki sosu sojowego
- 1 jajko (potrzebne będzie tylko białko)
- szczypta soli
- olej

Przygotowanie:
Kurczaka kroimy w kostkę, wrzucamy do miski i dodajemy mąkę, białko, sól oraz 1 łyżkę oleju. Wszystko dokładnie mieszamy.
Paprykę oczyszczamy z gniazd nasiennych i kroimy w kostkę. Papryczkę chilli drobno siekamy.
Na rozgrzanym oleju podsmażamy drobno pokrojony czosnek i imbir - około 30 sec. Dodajemy kurczaka i rumienimy z każdej strony. Następnie dorzucamy papryki oraz chilli, sos sojowy i dusimy pod przykryciem około 5 minut.
Podajemy z białym ryżem.

Kilka dodatkowych słów:
Przepis pochodzi z bloga mirabelkowy.blogspot.com
W przepisie znajdowały się jeszcze 1 łyżka sherry oraz octu winnego. Jednak nie posiadałam tych składników, dlatego je pominęłam. Mimo to danie wyszło bardzo dobre. Zieloną paprykę zamieniłam na żółtą, która bardziej mi smakuje. Ale wydaje mi się, że do tego dania zielona jest chyba lepszym wyborem. Polecam! Łatwe i szybkie w przygotowaniu i do tego bardzo smaczne. :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz