sobota, 18 lutego 2012

Siekany kurczak z orzechami włoskimi


Potrzebny czas: 30 minut
Moja ocena dania: 4+

Składniki (dla 2 osób):
- podwójna pierś z kurczaka
- 250 g pieczarek
- garść posiekanych orzechów włoskich
- 2 cebule dymki
- kawałek świeżego imbiru
- uprażony sezam
- 2 łyżki masła
- sos sojowy
- słodka papryka
- sól

Przygotowanie:
Na rozgrzanej patelni rozpuść masło, dodaj orzechy włoskie, posiekany imbir, drobno pokrojoną cebulkę i podsmaż. Dodaj sól i drobno pokrojonego kurczaka. Lekko podsmaż, przypraw słodką papryką, sezamem i pokrojonym w plasterki pieczarkami. Duś przez około 10 minut pod przykryciem, aż mięso będzie gotowe. Dopraw do smaku sosem sojowym.

Kilka dodatkowych słów:
Przepis pochodzi z książki "Gotowanie według Pięciu Przemian". Do kurczaka dodałam kaszę gryczaną, która nadaje tej potrawie głębi. Ale można również podawać z ryżem, kaszą jaglaną lub bulgurem - według upodobań. :)
Pamiętam kiedy jadałam pierwszy raz to danie, to nie mogłam się odnaleźć trochę w tym smaku. Jednak teraz uważam, że jest to świetna potrawa. Zwłaszcza jeśli podczas duszenia wytworzy się spora ilość sosu, który doskonale pasuje z kaszą gryczaną.

2 komentarze:

  1. Wygląda pięknie. Z kaszą jak dla mnie to duet idealny :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny sposób na kurczaka, gdy ma się niewiele czasu! Wygląda bardzo apetycznie!

    OdpowiedzUsuń