środa, 22 lutego 2012

Placuszki limonkowe


Potrzebny czas: 30 minut
Moja ocena: 4

Składniki ( na około 18 placuszków):
- 200 g serka homogenizowanego waniliowego
- 125 ml mleka
- 100 g mąki (ok. pół szklanki)
- 1 łyżeczka proszku do pieczenia
- 2 łyżki oliwy (ja użyłam morelowej)
- 2 żółtka
- 2 białka
- starta skórka z limonki
- sok z całej limonki
- szczypta soli
- szczypta cukru

Przygotowanie:
W misce mieszamy serek, mleko, oliwę i żółtka. Dodajemy mąkę, proszek do pieczenia, sól i cukier. Mieszamy na pusztą masę. Na końcu dodajemy ubitą z białek pianę, skórkę oraz sok z limonki. Smażymy na suchej patelni po jednej minucie z każdej strony. Z jednej łyżki robimy jeden placuszek. Polewamy słodką śmietaną.

Kilka dodatkowych słów:
Przepis pochodzi z bloga mamabartka.blogspot.com
Jeżeli mamy dobrą teflonową patelnię to nie trzeba używać oleju. Natomiast ja musiałam go użyć, bo moje placuszki przyklejały się i niestety nic z nich nie wychodziło. Jeżeli są smażone na oleju to warto przed jedzeniem odsączyć je z oleju, układając na ręcznikach papierowych.

3 komentarze:

  1. z dodatkiem limonkowego soku jeszcze nie próbowałam, jestem bardzo ciekawa smaku :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Na pewno pyszne, bo mocno cytrusowe!

    OdpowiedzUsuń
  3. Faktycznie, bardzo czuć limonkę, która nadaje całości ciekawego posmaku. Warto wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń